Thursday, April 5, 2007

VACANTA IN SPANIA -Ziua 1

Intre 24 si 30 martie am fost in Spania cu Monica. O sa incerc sa povestesc mica mea vacanta:

24 martie

ora 0 Aeroportul Baneasa, trecuti de check-in pentru cursa WizzAir 751.

Misto cu Low-Cost... Trebuie sa ai doar pasaportul cu tine, nu tu bilet, nu alte batai de cap. Costul dus-intors Bucuresti Baneasa - Barcelona El Prat(aeroportul principal): 297RON de persoana (locuri rezervate la inceputul lui februarie).

Pentru cei care n-au mai zburat (si eu eram in categoria asta):
bagajul acceptat in general la low-cost este o bucata de max 20kg pentru cala si o bucata de 50x40x20cm si max 10kg pentru bagajul de mana.

La WizzAir nu se dau locuri, practic fiecare ocupa locul pe care-l vrea/poate. Locurile din fata la avion n-au acces direct la bagaje, trebuie sa le depozitati mai in spate. In schimb, pentru zborul de noapte, primul rand de scaune este ideal pentru a dormi.

Nu puteti trece de vama cu lichide, asa ca beti inainte mai mult (oricum aveti toaleta la dispozitie si in sala de asteptare si in avion). In avion masa se plateste, sticla de suc de 0,5 costa 2 eur, asa ca e mai rentabil sa va faceti plinul inainte (mai ales ca e automat in sala principala a Aeroportului, unde un suc este doar 2 RON).

In Baneasa, calatorii sunt preluati de doua autobuze si dusi la avion, fiecare autobuz opreste la una din cele doua scari.

Nu va faceti planuri cu orar strans, companiile low-cost au obiceiul sa intarzie. Zborul spre Barcelona a plecat la 1.10, cu 55 de minute intarziere.

Zborul a fost fara evenimente, doar niste turbulente mici la inceputul voajului fara insemnatate.

Intarzierea la destinatie a fost ceva mai mica decat cea de la plecare, avionul a oprit la terminal (deci se intra direct in cladire din avion, se coboara doar prin fata). Banda de bagaje era imensa si rand pe rand cei din avion si-au luat bagajele, n-am observat incidente. La ora aceea nu era nici o alta miscare in El Prat.

Ora 4.30 (ora Spaniei)
Pentru ca cineva mi-a promis decontarea, am luat un taxi spre autogara Barcelona Nord, pentru a lua la ora 7. Am intrebat cat costa aproximativ pana acolo (taxiurile in Spania nu au tariful trecut pe portiera). Soferul mi-a raspus ca se vede pe aparat, si ca ar fi cam intre 25 si 30 de Eur. Pe aparat aparea tariful de 2 eur/km si pana la autogara au fost putin peste 11 kilometri, pe aparat apareau 22,2 Eur in momentul cand a oprit. Apoi a apasat pe un buton aparat si, surpriza, a aparut si IVA 6,80 Eur, in total 29 Euro.

Am constatat insa ca am facut o greseala plecand de la Aeroport atat de devreme, autogara fiind inchisa, doar un spatiu mic de asteptare fiind deschis, acolo fiind tot felul de indivizi dubiosi si mai ales un curent serios.

Ca alternativa la taxi exista tren incepand cu ora 6 pana la Barcelona Sants si de acolo metrou sau, am aflat mai tarziu, autobuz incepand cu ora 5 pana la Plaza Espana si de acolo metrou. Toate astea le puteti afla de la TMB .

Ora 5.30
S-a deschis autogara dar ghiseele ALSA se deschideau doar la ora 6. Pana atunci am decis sa asteptam. Cateva minute mai tarziu am observat insa automatul de bilete, asa ca am luat bilete de acolo (si in autobuzul de ora 7 mai erau doar 6locuri iar cel de la 9 era ocupat).
Ca sa evitati situatiile in care ajungeti la autogara si nu mai sunt locuri in autobuzul pe care doriti sa-l luati va recomand sa va luati inainte bilete de pe net.
In autocar sunt televizoare, dar ca sa auziti si sonorul va trebuie casti, care se conecteaza in spatarul scaunului din fata. Soferul ne-a cerut sa ne punem si centura (sunt asemanatoare cu cele din avion)

O sa revin cu poze sa vedeti Catalunya cea verde si Aragonul cel sterp cu dealurile sale uimitoare (seamana cu niste munti de stracciatella).


Ora 10.30 Zaragoza

Autogara din Zaragoza este intr-o cladire din centrul orasului in care intra si autocarele. Ne asteptau verisoara mea Dana si fata ei, Andreea. Apoi ne-au dus la ei acasa un apartament intr-un bloc din anii 60, cu patru camere mici, bucatarie miniscula si baie doar cu dus, fara imbunatatiri, pentru care platesc 300 de euro pe luna.

Zaragoza iti ia cam 4 zile sa vezi tot ce ar fi de vazut. Noi am stat un week-end dupa un zbor de noapte. Am vazut catedrala cea impresionanta, centrul vechi si, bineinteles, magazinele Zara si C&A. La Zara, pomul laudat, preturile nu erau chiar atat de mici (dar oricum, ceva mai mici decat in Romania). N-am stat sa cumparam.

Ne-am intors pe la ora 5, am mancat si apoi am dormit, cu o mica pauza, pana a doua zi.

1 comment:

CaptainJack said...

N-ai terminat de povestit cum a fost cu vacanta in Spania, poate pui niste poze?:D Nu de alta dar ma intreb unde sa imi fac luna de miere. India a cazut cu totul - costa prea mult drumul, astfel ca deocamdata ma gandesc la Anglia... Dar si Spania ar fi o varianta...